Standaard

De bokstandaard zorgt ervoor dat de scooter blijft staan als je hem even alleen laat. De standaard zit bevestigd aan de onderkant van de scooter, meestal aan het motorblok. Omdat het de onderkant van de scooter betreft, komt er veel water en vuil bij de bout en moer van de standaard. Het kan dus voorkomen dat je de oude standaard moeilijk los krijgt. Kruipolie doet wonderen bij het vervangen van je standaard.

Set Descending Direction

1-25 of 280

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  1. Hauptständerfüße 22mm voor Vespa PK, PK XL, PX
  2. Middenstandaard 10 Velg voor Peugeot Ludix
  3. Middenstandaard As Buzzetti voor Aprilia, Piaggio, Gilera
  4. Middenstandaard As Buzzetti voor MBK Stunt, Yamaha Slider, Amico, SR50
  5. Middenstandaard As Buzzetti voor Minarelli
  6. Middenstandaard As Buzzetti voor Peugeot Speedfight, Vivacity, Elyseo, Looxor
  7. Middenstandaard As Buzzetti voor Scarabeo, Looxor, Liberty, Beverly
  8. Middenstandaard as en Veer 85mm voor Tomos A3, A35
  9. Middenstandaard As voor Aprilia Amico, SR50, Yamaha BWs, MBK Booster
  10. Middenstandaard As voor Aprilia, Malaguti, Yamaha, MBK
  11. Middenstandaard As voor Kymco DJ, Peugeot Zenith, Honda Vision
  12. Middenstandaard As voor Peugeot Buxy, Speedake
  13. Middenstandaard As voor Peugeot Speedfight, Vivacity
  14. Middenstandaard As voor Piaggio TPH, NRG, NTT
  15. Middenstandaard Buzzetti 12 en 14 Velg voor Peugeot Ludix 50
  16. Middenstandaard Buzzetti versterkt 12 Velg voor CPI, Keeway, Explorer, Generic, China 50 2T
  17. Middenstandaard Buzzetti versterkt voor Honda Zoomer, Ruckus
  18. Middenstandaard Buzzetti versterkt voor Kymco Agility, Vitality, DJ S 50 4T, KG10
  19. Middenstandaard Buzzetti versterkt voor Malaguti F12, F15, Ovetto, Neos, Jog 50 R
  20. Middenstandaard Buzzetti versterkt voor MBK Skyliner, Yamaha Majesty 250cc
  21. Middenstandaard Buzzetti voor Aprilia Amico, SR, MBK Booster, Italjet Pista, Yamaha BWs
  22. Middenstandaard Buzzetti voor Aprilia Leonardo 125, 150
  23. Middenstandaard Buzzetti voor Aprilia Scarabeo 50-100cc, Piaggio Liberty 50-125-150-200cc
  24. Middenstandaard Buzzetti voor Aprilia Scarabeo 50cc 2-Takt AC 2005- (Piaggio Motor)
  25. Middenstandaard Buzzetti voor Aprilia SR, Gilera Runner, Stalker, Piaggio NRG 50 2-Takt

Set Descending Direction

1-25 of 280

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Scooter standaard kapot?

Gelukkig hebben we een groot assortiment scooter standaards zodat je snel weer je scooter normaal neer kan zetten. Zoals aangegeven zorgt een scooter standaard er voor dat je de scooter normaal neer kan zetten zonder dat je hem zelf de hele tijd moet vast houden of ergens schuin tegen aan moet zetten met het risico dat de scooter omvalt en schade veroorzaakt, dat is niet de bedoeling! Als je stadnaard kapot is dan kun je een origineel model standaard kopen, ook wel 'middenbok' genoemd. Deze zit in het midden van de scooter en de meeste scooters hebben deze standaard gemonteerd. Je kan ook een zijstandaard plaatsen zodat je scooter schuin staat wat een sportief uiterlijk geeft aan je scooter. Het is in enkele gevallen ook een bijkomend voordeel dat je scooter dan makkelijker op de standaard gezet kan worden omdat de scooter niet van de grond af hoeft wat soms best zwaar kan zijn.

Oude standaard verwijderen van je scooter

Het kan soms lastig zijn om de oude standaard van je scooter los te maken. Helemaal als het nog de originele middenstandaard betreft. De bouten zitten namelijk aan de onderkant van de scooter en hier komt veel vuil en vocht bij waardoor bouten en moeren aan elkaar gaan vastroesten. Een goed hulpmiddel hierbij is het gebruik van kruipolie of WD-40 wat ervoor kan zorgen dat de moeren beter los te draaien zijn. Let op! Doe altijd voorzichtig want het kan ook voorkomen dat er delen afbreken en dat wil je niet! In enkele gevallen kan het niet anders dan delen los te slijpen maar dan zit er wel even wat werk in. Eenmaal de oude standaard verwijderd kan de nieuwe standaard makkelijk geplaatst worden. Het monteren van een middenstandaard is zo klaar, de meeste tijd ben je meestal kwijt aan het loshalen van de oude standaard.