Compleet motorblok voor 125cc GY6 4-takt motoren 152QMI met lang type motorblok. Deze uitvoering van het GY6 125cc blok heeft een lange uitgaande versnellingsas en trommelrem achter. Voor het lange motorblok is een 835 mm V-snaarvereist.
De motorlengte kan worden bepaald aan de hand van de afstand tussen de krukas (variator) en de ingaande as van de transmissie (koppelingshuis). Deze afstand is ongeveer 28 cm bij dit motorblok. De motor wordt compleet geleverd met aandrijving, onsteking etc. en is montageklaar.
Er kunnen afwijkingen zijn in de uitgaande as van de versnellingsbak. Er zijn twee varianten: een motor met een korte of lange uitgaande as (de as waarop het achterwiel is gemonteerd). De korte uitgaande as wordt gebruikt bij voertuigen met één achterschokbreker, de lange as bij voertuigen met twee achterschokbrekers. Als de korte as nodig is, kan deze eenvoudig van de originele motor worden overgezet.
Belangrijk! Het is essentieel om het oliepeil in de versnellingsbak en motor na installatie te controleren. Vanwege de oliekwaliteit van Chinese fabrikanten raden wij aan de olie te verversen na een inrijperiode van 50 km.
Ook de klepspeling moet worden gecontroleerd. Voor beide kleppen moet een spaling van 0,08 mm worden ingesteld.
Al met al biedt deze complete motor een goedkoop alternatief voor complexe en dure reparaties.
Het vervangen van de gehele motor mag over het algemeen alleen door gespecialiseerde werkplaatsen worden uitgevoerd.
Compleet motorblok voor 125cc GY6 4-takt motoren 152QMI met lang type motorblok. Deze uitvoering van het GY6 125cc blok heeft een lange uitgaande versnellingsas en trommelrem achter. Voor het lange motorblok is een 835 mm V-snaarvereist.
De motorlengte kan worden bepaald aan de hand van de afstand tussen de krukas (variator) en de ingaande as van de transmissie (koppelingshuis). Deze afstand is ongeveer 28 cm bij dit motorblok. De motor wordt compleet geleverd met aandrijving, onsteking etc. en is montageklaar.
Er kunnen afwijkingen zijn in de uitgaande as van de versnellingsbak. Er zijn twee varianten: een motor met een korte of lange uitgaande as (de as waarop het achterwiel is gemonteerd). De korte uitgaande as wordt gebruikt bij voertuigen met één achterschokbreker, de lange as bij voertuigen met twee achterschokbrekers. Als de korte as nodig is, kan deze eenvoudig van de originele motor worden overgezet.
Belangrijk! Het is essentieel om het oliepeil in de versnellingsbak en motor na installatie te controleren. Vanwege de oliekwaliteit van Chinese fabrikanten raden wij aan de olie te verversen na een inrijperiode van 50 km.
Ook de klepspeling moet worden gecontroleerd. Voor beide kleppen moet een spaling van 0,08 mm worden ingesteld.
Al met al biedt deze complete motor een goedkoop alternatief voor complexe en dure reparaties.
Het vervangen van de gehele motor mag over het algemeen alleen door gespecialiseerde werkplaatsen worden uitgevoerd.