- Home
- Motor
- Ontsteking
- Ontsteking (race)
Binnenrotor ontsteking
Op zoek naar extra vermogen? Of een betere reactie op het gas? Dan is een binnenrotor ontsteking voor je scooter een uitkomst! Deze ontstekingen hebben een lichter vliegwiel en een verbeterde 'curve' waardoor prestaties toenemen. Bij een binnenrotor zijn er meestal geen extra spoelen aanwezig voor verlichting, dit dien je dus eventueel met een aparte accu te verzorgen. Voor race doeleinden heb je geen verlichting nodig! Ontdek hier ons assortiment van MVT, Malossi en Polini ontstekingen.
Selecteer je scooter
Selecteer je scooter en zie welke onderdelen er op je scooter passen
Pick-up voor Polini digitaal Ontsteking voor Piaggio LC, Minarelli AC, LC, AM6, Derbi D50B0, EBE, EBS, Vespa 125 ET3
Op voorraad
Bestel voor € 19,86 extra voor gratis verzending
BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct met Licht voor CPI, Keeway, 1E40QMB
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT Premium V1 met Licht voor Aprilia, Derbi, Gilera 2T Euro4 / Euro5
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct met Licht voor Yamaha DT 50, 80cc, RD 50, 80cc LC
Op voorraad
Gratis verzending*
Rotor voor MVT-DD12, MVT-DD21, MVT-DD26, MVT-DD29, MVT-PREM12, MVT-PREM27, MVT-PREM28
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Derbi EBE, EBS 2-Takt Euro2
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking VAPE Touring DC voor Vespa Sprint150, Sprint Veloce150, GT125, GTR125, Super150
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking VAPE Touring AC for Motovespa Kort frame 160, 160GT, 160GTI (09M / 09C)
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT Premium Uitvoering 2.0 met Licht voor Simson S51, S53, S70, S83, SR50, SR80, KR51/2
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT Premium V2 met Licht voor Minarelli AM6 met 6-poligem Stator
Op voorraad
Gratis verzending*
Rotor ElektronikOntsteking Konus 16,4mm x 11,8mm Montage Diameter ca. 90mm voor Zündapp, Tomos, Puch
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking EVOK Elektronik 12V 19mm Konus voor Vespa Lang frame, 50 L-N-R, PK, Primavera, ET3
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Gilera Runner, Piaggio Skipper, Hexagon, Italjet Dragster 125, 180cc 2-Takt
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Minarelli AM6 2-Takt Euro1, Euro2, Euro3
Op voorraad
Gratis verzending*
Grondplaat ontsteking SIP voor Originele Cilinder voor Vespa 50, N, L, R 1°, Special V5A2, V5B1 1°
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking Polini Evolution 12V voor Piaggio Ciao, Boss, Boxer, SI, Grillo, Bravo, Superbravo
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT Premium V2 met Licht voor Yamaha DT, MBK X-Limet AM6 2003- 12-Pole Power-Up Moric Ontsteking
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Derbi Senda D50B0 2-Takt Euro3
Op voorraad
Gratis verzending*
Zündung-Set BGM PRO 12V Touring V2 (1300g) Elektronische Ontsteking Vespa Ciao, SI verwendbar met Carterset Polini of Malossi ( Speed Engine )
Op voorraad
Gratis verzending*
Spannungsregler Malossi VesPower incl. KabelSet voor Vespa 125 GTR 2, TS 2, 150 Sprint V 2, Super 2, 200 Rally 2, PX80-200, PE, Lusso, Cosa
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Malossi MHR Team II voor Yamaha, MBK, Minarelli 50cc 2T LC
Op voorraad
Gratis verzending*
Grondplaat ontsteking SIP voor Vespa 50 R, Special, SR, SS, 90, R, 100, 125, PV, ET3
Op voorraad
Gratis verzending*
Adapter Grondplaat ontsteking MVT-PREM28, MVT-DD26 voor Simson S51, S53, S70, S83, SR50, SR80, KR51/2 Schwalbe
Op voorraad
Bestel voor € 14,79 extra voor gratis verzending
Ontsteking VAPE Touring AC voor Motovespa Kort frame 125/150 S, N, L, Sprint 150, GS
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct met Licht voor Derbi EBE, EBS, D50B0
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct met Licht voor Aprilia RX, SX 50 E4, Derbi Senda E4, Gilera RCR, SMT E4
Op voorraad
Gratis verzending*
Ombouwset Ontsteking / Ontsteking 12V voor Kreidler Florett RS (K54), Sachs, Zündapp KS, GTS 50 (517 529 515) Brommer/ Mokick
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking MVT Millenium voor Minarelli AC, LC horizontaal -03 met Ducati Ontsteking
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking EVOK Elektronik 12V d=17mm voor Vespa Kort frame, GT, Sprint, Super, VNA, VNB
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Aprilia RS 125cc 2-Takt (122 roodAX Motor)
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Piaggio NRG, ZIP, Aprilia SR, Gilera Runner, Derbi GP1 50cc 2-Takt LC
Op voorraad
Gratis verzending*
Zündeinstelllehre Schmitt "Funkenmarie" voor 101 Octane Ontsteking voor Simson S50, S51, S70, S83, KR51/1, KR51/2, SR50, SR4-2
Op voorraad
Bestel voor € 48,91 extra voor gratis verzending
RennOntsteking HPI 60 Watt 71mm 310gr 90mm voor Kreidler, Florett, Zündapp, KS 50, GTS 50, C 50 Sport, CS CX Hai, ZD, Tomos A 35, APN
Op voorraad
Gratis verzending*
RennOntsteking HPI 60 Watt 12 V 71mm voor Kreidler, Hercules Prima, KTM Rixe, DKW
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking VAPE Touring AC voor Vespa PX80, PX125, PX150, PX200, Cosa, LML125/150 2T
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking VAPE Touring AC voor Vespa Sprint150, Sprint Veloce150, GT125, GTR125, Super150
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking Polini analoog met Licht voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125 met 20mm Konus
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking Polini analoog met Licht voor Vespa PX 125, TS 125, PX 150 Sprint Veloce, PE 200, PX 200 met E-Starter
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Koelvin voor Polini Ontstekingen voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125
Niet op voorraad
Bestel voor € 44,04 extra voor gratis verzending
BBinnenrotor ontsteking Malossi MHR voor Piaggio LC vervangen door M.5515001
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Koelvin voor Polini analoog Ontsteking voor Vespa PX 125, TS 125, PX 150 Sprint Veloce, PE 200, PX 200
Niet op voorraad
Bestel voor € 44,12 extra voor gratis verzending
Stator voor Polini Ontsteking digitaal voor Minarelli, AM6, Piaggio LC, Derbi D50B0, EBE, EBS
Niet op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT Integral 2 voor Minarelli AM6 met 6-poligem Stator
Niet op voorraad
06-12-2023
Gratis verzending*
Grondplaat voor Polini digitaal Ontsteking voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125
Niet op voorraad
Bestel voor € 31,01 extra voor gratis verzending
Grondplaat voor Polini analoog Ontstekingen voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125
Niet op voorraad
Bestel voor € 20,02 extra voor gratis verzending
Ontsteking SIP Performance by VAPE Road voor Vespa 50-125, PV, ET3, PK50-125, S
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Hoe werkt een binnenrotor
Het draaiende deel, ook wel de rotor of het vliegwiel genoemd, is voorzien van magneten aan de binnenkant. Door het draaien (roteren) van het vliegwiel ontstaat energie wat door de spoelen in de stator opgevangen wordt. Door dit signaal middels een bobine te versterken wordt er een vonk gecreëerd. Wanneer je vliegwiel versleten is dan laat het magnetische materiaal los. In deze categorie hebben we ook losse vliegwielen, het roterende gedeelte van de scooter ontsteking. Een nieuw vliegwiel is eenvoudig zelf te plaatsen, alleen is het gebruik van een vliegwieltrekker wel makkelijk om het oude vliegwiel los te halen. Op de krukas zit het vliegwiel welke om de stator(ontsteking) heen draait. Als je vliegwiel stuk is kan je hier een standaard vliegwiel kopen maar ook rotors of CDI's van een binnenrotor vind je in deze categorie.
Verschil binnenrotor en gewone ontsteking
Een binnenrotor is ontwikkeld voor race doeleinden. Het vliegwiel is over het algemeen een stuk lichter dan het vliegwiel van een originele ontsteking. Door een lichter vliegwiel te monteren wordt de reactie op het gas beter, omdat er minder energie nodig is om een lichte rotor te laten draaien. Dit kan een voordeel zijn. Soms is het ook wenselijk om juist wat meer gewicht op de krukas te hebben, er zijn daarom voor vele rotors extra platen beschikbaar waarmee je het roterende gewicht kan verhogen. Naast het verschil in vliegwiel, is er een groot verschil in de CDI / curve van de ontsteking. Zo zijn er digitale ontstekingen die een 'curve' hebben. Een curve houd in dat het ontstekingstijdstip niet bij alle toeren gelijk is. Hierdoor kan je bij lage toeren vroeger ontsteken en bij hoge toeren later ontsteken. Bij analoge binnenrotor ontstekingen is het ontstekingstijdstip niet variabel maar vast. Dit houd in dat er bij elk toerental evenveel voorontsteking is. Het ontstekingstijdstip is bij standaard ontstekingen van scooters in de meeste gevallen ook vast. Door een binnenrotor met curve te monteren kan je een hoger vermogen halen, en het gebied van vermogen vergroten. Wil je niet opvoeren maar gewoon een vervanging voor de originele ontsteking? Koop dan een standaard scooter ontsteking.