LET OP! Vanwege de paasdagen verwachten we één dag vertraging bij je bestelling. Excuses voor het ongemak
Beoordeeld met een 8.8 642 Google-reviews

Snel geleverd Binnen 1-2 werkdagen**

Gratis verzending Vanaf 75 euro (NL)

Spaarpunten Spaar voor extra korting

Achteraf betalen 14 dagen later betalen

Snelheidsbegrenzer Remhevelcode voor 2-Takt scooters & Brommer
Selecteer je scooter

Selecteer je scooter en zie welke onderdelen er op je scooter passen

Snelheidsbegrenzer Remhevelcode voor 2-Takt scooters & Brommer

Digitale snelheidsbegrenzer met remhendelcode en automatische reactivering - Digitale berekening en controle van snelheid en toerental.

Functie:
De DZB heeft een krachtige microprocessor in het hart, die voortdurend de huidige snelheid en het toerental per minuut berekent en evalueert. De DZB bepaalt de snelheid via de bijgeleverde wielsensor samen met een kleine zelfklevende magneet voor de velg. Het toerental wordt direct berekend via de pick-up kabel van de CDI ontsteking bij elke zuigeromwenteling.
De DZB kan worden gebruikt in KMH-, RPM- of gecombineerde modus.


In KMH-modus is de DZB ingesteld op een maximumsnelheid. Wanneer deze limiet wordt bereikt, geeft de DZB gas door de snelheid te verminderen. Via een variabel instelbare voortrap wordt de snelheid kort voor het bereiken van de maximumsnelheid geleidelijk verlaagd om een soepele overgang te bewerkstelligen. Als u zich onder de ingestelde maximumsnelheid bevindt, wordt de snelheid niet geregeld. In vergelijking met gewone toerentalbegrenzers heeft dit een positief effect op de acceleratie en de snelheid bij het bergopwaarts rijden. Om de DZB in KMH-modus te laten werken, moeten de bijgeleverde wielsensor en wielmagneet op het voor- of achterwiel worden geïnstalleerd.

RPM-modus:
In de snelheidsmodus is de wielsensor niet vereist. Hier geeft de DZB de scooter alleen gas via de instelbare maximumsnelheid. Als de maximumsnelheid is bereikt, regelt de DZB de machine. Als de snelheid onder de ingestelde limiet ligt, grijpt de DZB niet in. Er is dus geen vermogensverlies in het lagere snelheidsbereik. Om de overgang naar throttling wat soepeler te laten verlopen, kunnen hier ook voorfasen van verschillende grootte worden ingesteld. In deze voorfasen geeft de DZB om de drie ontstekingspulsen gas kort voordat het maximumtoerental wordt bereikt.


In de combimodus werkt de DZB gelijktijdig met de ingestelde toerental- en KMH-limiet. Dit is vooral handig wanneer je een scooter met een vrij hoog toerental op een lage topsnelheid wilt zetten. Om te voorkomen dat de scooter bij het wegrijden een verdacht hoog toerental maakt, kunt u het maximumtoerental verlagen nog voordat de topsnelheid is bereikt.

Programmering en controle:
Het programmeren van de topsnelheid/maximum toerental is zo eenvoudig als maar kan. Een simpele druk op de interne programmatoets is voldoende om het op dat moment toegepaste toerental of rpm op te slaan als bovengrens, afhankelijk van de bedrijfsmodus.
Om de gashendel uit te schakelen, voer een 6-cijferige morsecode in met de remhendel. Om de gashendel opnieuw in te schakelen, zet u gewoon het contact uit en weer aan.
De code voor deactivering kan eenvoudig individueel worden ingesteld!

Afmetingen:
De behuizing is piepklein. De afmetingen zijn 45x45x18mm + montage oogje. De lengte van de verbindingskabel is 45-50cm. De afmetingen van de wielsensor zijn slechts ca. 28x19mm, de kabellengte is ca. 50cm.
Voorzichtig: De oorspronkelijke kabellengte van de wielsensor is met 50 cm vrij kort, vooral als de sensor aan het voorwiel of in de buurt van de asnaaf moet worden bevestigd!
U ontvangt ook 4 snelsluitingen, die de installatie kinderspel en supersnel maken! Geen snijden en solderen meer aan de kabelboom! Installatie:
Voor de installatie moet u de 4 kabels van de DZB aansluiten. Je hebt +12V nodig (geschakeld via het contactslot), remsignaal, pickup-signaal en aarde/mina. Voor de KMH-modus moet je ook de wielsensor en de wielmagneet aan het voor- of achterwiel van de scooter bevestigen. De sensor detecteert de omwentelingen van het wiel, vergelijkbaar met een fietssnelheidsmeter. De afstand tussen de sensor en de magneet op het wiel moet ongeveer 5-15 mm bedragen. De wielsensor is meestal gemakkelijk te bevestigen tussen het wiel en de variatorbehuizing, het frame of de vork. De magneet heeft een 3M kleeflaag en kan gemakkelijk op de velg of in de remschijf worden bevestigd. Hoewel de magneet zelfklevend is, raden wij aan de magneet permanent te bevestigen met een 2K lijm zodra u de optimale positie heeft gevonden.
Er bevinden zich twee controle-LED`s in de DZB, die u kunt gebruiken om te controleren of de DZB correct is gemonteerd en of hij werkt.

Digitale vs. analoge toerenbegrenzer
Waarom is deze digitale toerenbegrenzer nu superieur aan alle andere conventionele analoge begrenzers?
Analoge snelheidsbegrenzers hebben gewoonlijk 4 condensatoren ingebouwd, die via een draai-encoder of dipswitch worden gecombineerd en zo de snelheidsbegrenzing bepalen. Met 4 condensatoren levert dit slechts een schamele 15 stappen op waarop een analoge DZB kan worden ingesteld. De bediening is navenant grof en het komt vaak voor dat u de gewenste snelheidslimiet niet juist kunt instellen. Niveau 12, bijvoorbeeld, geeft te veel gas, terwijl niveau 11 al te zwak is. Een veelvoorkomend probleem...
Dit kan niet gebeuren met deze digitale snelheidsbegrenzer. De DZB kan volledig traploos op de gewenste snelheid worden ingesteld en handhaaft deze met een rekennauwkeurigheid van 99,9% tot op de puntjes.
Bovendien verschuift een analoge toerentalbegrenzer het ontstekingstijdstip heel licht, zelfs als de toerentalbegrenzing nog niet is bereikt. Dit resulteert in een licht verlies van vermogen in het lagere toerengebied.
De digitale toerenbegrenzer verandert het ontstekingsgedrag alleen wanneer de ingestelde limiet wordt bereikt. In het lagere toerentalbereik werkt de motor zonder enig verlies van vermogen.

Uw voordelen in één oogopslag:
  • Digitale regeling van snelheid en toerental, afzonderlijk of gecombineerd
  • Snelheid en toerental traploos programmeerbaar
  • Instelbare voortrappen voor een soepele overgang
  • Geen snelheidsvermindering onder de maximumsnelheid in KMH-modus. Geweldig voor acceleratie en bergop rijden!
  • Geen vermindering van low-end vermogen in toerenmodus
  • Automatische begrenzing activering
  • Deactivering via remhendelcode
  • Remhendel code vrij instelbaar
  • Snelle kabelconnector - kabels losmaken en solderen is niet nodig!
  • Beste vakmanschap: alle componenten zijn zorgvuldig op een printplaat gesoldeerd en stevig in de behuizing gelijmd. Dit verhoogt de duurzaamheid enorm

Werkingssfeer van de levering:
  • KMH snelheidsbegrenzer
  • 4 snelkoppelingen
  • Wiel sensor + zelfklevende wiel magneet
  • Detailleerde stap-voor-stap installatie-instructies met de kabel toewijzingen van de meest populaire fabrikanten

Compatibiliteit:
De DZB werkt met bijna alle 2T carburateur machines (b.v. de gebruikelijke Minarelli replica`s (1E40QMB) zoals CPI en Keeway). Helaas werkt de DZB niet met 4-takten, machines met directe injectie, Morini motoren en machines met dubbele pickup (b.v. Aprilia SR50 met bruine en witte kabel op de CDI)!

Op voorraad

€ 84,10
De voordelen van Allesvoorscooters.nl
Veilig betalen en achteraf betalen

Vind meer producten in

Artikelnummer RAC-2B0A0922
Fabrikant Diverse / Import
Universeel Ja
EAN 4250809572208
Beschikbaarheid Op voorraad
Referentie 34991

Beoordeel dit product

Help andere klanten met hun keuze.

Er zijn (nog) geen reviews

Wees de eerste! Schrijf een review