Snelle scooter cilinder
Je scooter opvoeren? Dan is een van de belangrijkste dingen, samen met de uitlaat, de cilinder! Als je sneller wil kan je een '50 snel' cilinder monteren maar wil je gelijk voor het echte werk gaan, koop dan een 70cc cilinder. Op deze pagina van onze webshop vind je alleen maar snelle cilinders. Heb je meer informatie nodig? Lees dan verder onderaan de pagina of neem contact op met een van onze product specialisten per e-mail of telefoon
Selecteer je scooter
Selecteer je scooter en zie welke onderdelen er op je scooter passen
Cilinderkit Polini Gietijzer Racing 70cc Corsa voor Honda, Kymco, SYM verticaal (GR1)
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Aluminium Sport 80cc 50mm voor GY6 Chinese scooter, Kymco 4-Takt, 139QMB/QMA
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Gietijzer Sport 170cc voor Yamaha Majesty, Benelli Velvet, MBK Cityliner 125-150cc 4T
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Airsal Sport 117,2cc 56mm voor Yamaha BWs, Aerox, Minarelli 100 2T
Niet op voorraad
21-10-2024
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Evolution P.R.E. 100cc 50mm voor Piaggio Zip SP, Zip 2 SP met Polini Rennmotor
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit MVT G1 S-Race 50 cc voor MBK AV 51, 881, AV 41, AV 88, Club Swing, Club VL, Dakota, Kansas 50cc, Magnum XR AC, Phénix, Rock, Salsa, Swing
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Aluminium Sport 294cc 77mm voor Piaggio 300ie 4T LC Motor
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit DR Evolution 70cc 47mm voor Minarelli horizontaal LC
Niet op voorraad
25-05-2024
Gratis verzending*
Cilinderkit DR Evolution 63cc 43mm, 10mm Pistonpen voor Piaggio Boss, Bravo, Ciao, Grillo, Si
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit DR 50cc 39,88mm voor Derbi Senda GPR, Gilera GSM SMT RCR Zulu EBE, EBS
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Top Performances Black Trophy 70cc 47mm voor Minarelli verticaal
Niet op voorraad
25-05-2024
Gratis verzending*
Cilinderkit Schmitt Sportfreen Almot Edition 60cc 41mm voor Simson S51, KR51/2
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Carburateur BGM PRO Faster Flow met Mengsysteem SI24 / 24E voor Vespa PX200
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Aluminium Racing Big Evolution 70cc 47,6mm voor Minarelli horizontaal LC
Op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Malossi Aluminium Sport 210cc 68,5mm 16mm voor Vespa 200 Rally / P200E
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Airsal Sport 65,4cc 44mm voor Puch Automaat, X30 met korten Kühlrippen
Niet op voorraad
21-04-2024
Gratis verzending*
Cilinderkit Malossi Aluminium Sport 282cc voor Piaggio 300ie 4T LC Motoren
Niet op voorraad
30-05-2024
Gratis verzending*
Cilinderkit Malossi Big D.E.P.S. 75cc 10mm Pistonpen voor Piaggio, Vespa Bravo, Boss, Grillo, SI
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Malossi Sport CVF 63cc 10mm Pistonpen voor Piaggio, Vespa Bravo, Boss, Grillo, SI
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Airsal Sport 81,3cc 50mm voor 139QMB, GY6 50cc, Kymco 50 4T
Niet op voorraad
14-11-2023
Gratis verzending*
Cilinderkit Naraku 70cc voor Peugeot verticaal LC vervangen door NK102.44.2
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Aluminium Sport 65cc 46mm voor Honda Wallaroo, Peugeot Fox
Niet op voorraad
18-03-2024
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Aluminium Racing Big Evolution 84cc 52mm voor Piaggio LC
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Aluminium Racing Reed Evolution 135cc 57mm voor Vespa 125 Primavera 2T, Primavera ET3 2T
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Gietijzer Racing 70cc voor Minarelli horizontaal AC
Niet op voorraad
06-11-2023
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Aluminium Sport 70cc 47mm voor Malaguti Dune 50, Minarelli MR4
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Airsal Sport 149,5cc 57,4mm voor 152QMI, GY6 125cc, Kymco AC 125, 150cc
Niet op voorraad
21-07-2024
Gratis verzending*
Cilinderkit Airsal Sport 69,5cc 47,6mm voor Peugeot verticaal LC
Niet op voorraad
01-01-2024
Gratis verzending*
Cilinderkit Airsal Tech-Piston 50cc 39,9mm voor Derbi Senda GPR, Gilera GSM SMT RCR Zulu EBE, EBS
Niet op voorraad
21-07-2024
Gratis verzending*
Cilinderkit Polini Gietijzer Sport 70cc 47mm voor Benelli Devil, Spring, Malaguti MRX, Minarelli DL3 50
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit MVT G1 S-Race 50cc voor Peugeot 103, 104, Fox AC, Honda PK 50 Wallaroo
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Cilinderkit Malossi I-Tech 166cc voor Aprilia RS 125ie, RX, SX 125ie, Tuono 125ie
Niet op voorraad
05-06-2024
Gratis verzending*
Cilinderkit Naraku V.2 70cc voor Derbi Senda, GPR, GSM, SMT, RCR, Zulu, EBE, EBS
Niet op voorraad
25-05-2024
Gratis verzending*
Materiaal van scooter cilinders
Over het algemeen zijn alle cilinders op deze pagina niet toegestaan op de openbare weg omdat ze ontwikkeld zijn om te racen op een circuit. Er zijn wel cilinders die je vaker of dagelijks kan gebruiken, dit zijn 'gietijzeren' cilinders. Het woord zegt het eigenlijk al, deze cilinders zijn vervaardigd van gietijzer. Als je een snelle cilinder wil heb je naast de keuze van de cilinderinhoud ook nog de keuze in het materiaal van de cilinder. Zo heb je naast gietijzer ook aluminium cilinders welke over het algemeen meer toeren kunnen maken. Een hoger toerental zorgt voor meer slijtage en is gevoeliger voor warmdraaien. Voor dagelijks gebruik kan je vanwege deze twee redenen beter een gietijzeren cilinder hebben.
Voordelen van gietijzeren scooter cilinder
- Minder hoogtoerig waardoor minder slijtage
- Goedkoper dan een aluminium cilinder
- Meer geschikt voor dagelijks gebruik
- Is te honen na een warmloper (of lichte vastloper)
- Zijn overmaatse zuigers voor te verkrijgen
- Minder gevoelig voor afstelling
- Niet altijd noodzakelijk om een andere krukas te plaatsen
Voordelen van aluminium scooter cilinder
- Hoogtoerig dus meestal een hogere snelheid
- Hoger vermogen door betere poorttimingen
- Betere koeling vanwege materiaal
- Cilinderkop beter gekoeld (meestal)
70 cc cilinder
Als je wil opvoeren en je hebt het maximale uit je 50cc cilinder al gehaald dan is de volgende stap een 70cc cilinder. Dit kan uiteraard ook in één keer maar een 70cc vergt wel wat meer aandacht en kennis. Het afstellen is eigenlijk makkelijker dan een 50cc omdat het vermogen er 'toch wel' is. Dit gaat niet altijd op want als je niet in de 'powerband' van je cilinder komt dan schiet het alsnog niet op. Een gietijzeren 70cc, kan samen met een standaard uitlaat werken maar dan haal je niet het optimale vermogen eruit. Wel is het voordeel dat je dan niet perse een race krukas nodig hebt. Wil je zeker zijn, of ga je meer vermogen van je gietijzeren cilinder vragen dan is een snelle krukas (Racekrukas) zeker een aanrader. Bij een aluminium 70cc cilinder is dit eigenlijk een must, omdat het vermogen en het toerental hoger is, wordt je krukas (een stuk) zwaarder belast. Als je krukas het niet aankan gaat deze stuk en over het algemeen heb je dan een grote kostenpost. Het kan zelfs voorkomen dat de drijfstang door je carter heen gaat, en dan heb je zelfs een nieuw motorblok nodig. Dit wil je uiteraard voorkomen. Wil je meer informatie over het geleverde vermogen en of je een sterkere krukas nodig hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. Onze product specialisten helpen je graag verder met een goed advies.
50 snel cilinder
Je hebt het vast wel eens gehoord, een '50 snel' cilinder. Dit is een cilinder met dezelfde inhoud als een originele / standaard cilinder. Een 50 snel heeft meestal exact dezelfde boring (diameter van de zuiger) als de originele scooter cilinder. Dit is meestal 40,00mm. Het verschil met de originele cilinder is de 'poorttiming' wat een belangrijk aspect is van een 2-takt cilinder. Voor 4-takt scooters kennen we het fenomeen 50 snel eigenlijk niet. Bij 4-takt scooters worden daarom meestal 70cc of 80cc cilinders gemonteerd als het sneller moet. Terug naar de 50 snel, voor 2-takt scooters. Deze cilinders zijn onder te verdelen in 2 typen. De gietijzeren uitvoeringen en de aluminium uitvoeringen. De gietijzeren zijn eigenlijk maar weinig sneller dan een standaard cilinder. Ze hebben net even een hogere timing en een nette afwerking, iets wat niet bij alle imitatie / vervangings cilinders het geval is. Door deze betere afwerking i.c.m. de hogere timing kan je een hoger toerental halen en samen met een bijpassende uitlaat, kan je daardoor meer koppel en vermogen creëren. Een aluminium 50 cc cilinder bied daarentegen wel wat meer verschil ten opzichte van de originele cilinder. Deze timing is nog weer wat hoger, uiteraard wel afhankelijk van het merk en type cilinder. Zo is een Airsal T6 minder hoogtoerig dan bijvoorbeeld een Polini Evolution 50. Maar in verhouding tot een gietijzeren 50 snel is de aluminium variant toch wel wat sneller. Als je voornamelijk op trekkracht vooruit wil gaan dan is het makkelijker en goedkoper om een 70cc te monteren. Het is een gecompliceerde materie en per merk en type nog weer verschillend. De uitleg hierboven is daarom ter indicatie en bedoeld ter referentie. Elke situatie is anders en het hangt ook van de andere onderdelen af die geplaatst zijn, voornamelijk de uitlaat speelt een belangrijke rol. Wil je echt goed advies dan raden we aan om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat onze product specialisten je verder kunnen helpen.