- Home
- Motor
- Ontsteking
- Ontsteking (race)
Binnenrotor ontsteking
Op zoek naar extra vermogen? Of een betere reactie op het gas? Dan is een binnenrotor ontsteking voor je scooter een uitkomst! Deze ontstekingen hebben een lichter vliegwiel en een verbeterde 'curve' waardoor prestaties toenemen. Bij een binnenrotor zijn er meestal geen extra spoelen aanwezig voor verlichting, dit dien je dus eventueel met een aparte accu te verzorgen. Voor race doeleinden heb je geen verlichting nodig! Ontdek hier ons assortiment van MVT, Malossi en Polini ontstekingen.
Selecteer je scooter
Selecteer je scooter en zie welke onderdelen er op je scooter passen
Ontsteking SIP Performance by VAPE Road voor Vespa 125 GTR 2°, TS 2°, 150 Sprint V 2°, Super 2°, 200 Rally 2°, PX80-200, PE, Lusso, Cosa
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Zündung-Set BGM Originele 12V elektronisch voor Vespa V50, 50N, V90, PV, ET3, PK S
Niet op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Malossi MHR voor AM6, Derbi vervangen door M.5518272
Niet op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Malossi MHR voor Piaggio AC vervangen door M.5517826
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Moer Vliegwiel voor Polini analoog Ontsteking voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125 met 19mm Konus
Niet op voorraad
Bestel voor € 53,24 extra voor gratis verzending
Grondplaat voor Polini analoog Ontsteking voor Vespa PX 125, TS 125, PX 150 Sprint Veloce, PE 200, PX 200
Niet op voorraad
Bestel voor € 18,65 extra voor gratis verzending
Rotor voor Polini Ontsteking analoog voor Vespa PX 125, TS 125, PX 150 Sprint Veloce, PE 200, PX 200
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Rotor 20mm Konus voor Polini Ontsteking analoog voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Stator voor Polini Ontsteking analoog voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Stator voor Polini Ontsteking analoog voor Vespa PX 125, TS 125, PX 150 Sprint Veloce, PE 200, PX 200
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking Polini analoog met Licht voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125 met 19mm Konus
Niet op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Malossi MHR Team voor Minarelli vervangen door M.5518269
Niet op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontstekingR&D PVL digitaal Vrij programmeerbaar voor Minarelli
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Zündung-Set BGM PRO 12V Touring elektronisch Vespa P125X/P200E (1977-1983, Modellen met Knipperlicht, Spannungsregler, zonder Accu) P125X (VNX1T), P150X (VLX1T), P200E (VSX1T)
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Ombouwset Ontsteking / Ontsteking 12V voor Simson S50, S51, S53, S83, S70, Schwalbe KR51/2, SR50, SR80
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Zusatz-Gewicht Schmitt Dampfrad 20g voor BBinnenrotor ontsteking MVT
Niet op voorraad
05-06-2024
Bestel voor € 58,68 extra voor gratis verzending
Zusatz-Gewicht Schmitt Dampfrad 170g voor BBinnenrotor ontsteking MVT
Niet op voorraad
05-06-2024
Bestel voor € 51,68 extra voor gratis verzending
Meenemer Schwungmasse Schmitt Dampfrad voor BBinnenrotor ontsteking MVT
Niet op voorraad
05-07-2024
Bestel voor € 37,96 extra voor gratis verzending
Ontsteking SIP Performance by VAPE Road voor Vespa 50-125, PV, ET3, PK50-125, S
Niet op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontstekingR&D Twins Selettra voor Malossi C-One Motorblock voor Piaggio
Niet op voorraad
Gratis verzending*
KabelSet voor BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct voor Simson S50, S51, S70
Niet op voorraad
Bestel voor € 53,40 extra voor gratis verzending
BBinnenrotor ontsteking Malossi MHR Team II voor Yamaha, MBK, Minarelli 50cc 2T LC
Niet op voorraad
20-03-2024
Gratis verzending*
Zündung-Set BGM PRO 12V Touring elektronisch-, 1600g, voor großen Ø20/24mm Konus voor Vespa Lang frame V50, 50N, V90, PV, ET3, PK S
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Zündung-Set BGM PRO 12V elektronisch voor Vespa P80X, P125X, P200E, P80X, PX80E, P125X, PX125E, P150X, PX150E, P150S, P200E
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking Quick 71mm 310gr 13mm x 10mm 85mm 60 Watt voor NSU Quickly
Niet op voorraad
21-05-2024
Gratis verzending*
Grondplaat voor Polini Ontstekingen voor Minarelli AM6, Derbi D50B0, EBE, EBS
Niet op voorraad
Bestel voor € 17,64 extra voor gratis verzending
CDI voor Polini digitaal Ontsteking voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Stator voor Polini Ontsteking digitaal voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Bobine Polini digitaal voor Piaggio LC, Minarelli AC, LC, AM6, Derbi D50B0, EBE, EBS, Vespa 125 ET3
Niet op voorraad
Bestel voor € 20,21 extra voor gratis verzending
Distanzscheiben voor Polini Ontstekingen voor Piaggio LC, Minarelli AC, LC, AM6, Derbi D50B0, EBE, EBS, Vespa 125 ET3
Niet op voorraad
Bestel voor € 58,78 extra voor gratis verzending
Rotor 19mm Konus voor Polini Ontsteking analoog voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Rotor 20mm Konus voor Polini Ontsteking digitaal voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125
Niet op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct met Licht voor Minarelli AM6 met 6-poligem Stator
Niet op voorraad
21-05-2024
Gratis verzending*
Adapter Grondplaat ontsteking MVT-PREM28, MVT-DD26 voor Simson S51, S53, S70, S83, SR50, SR80, KR51/2 Schwalbe
Niet op voorraad
17-05-2024
Bestel voor € 14,79 extra voor gratis verzending
BBinnenrotor ontsteking MVT Premium V2 met Licht voor Puch Maxi, Sachs Brommer
Niet op voorraad
21-05-2024
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Malossi MHR Team II Moto 50 voor AM6, Derbi, Gilera, Aprilia, Beta, Fantic, HM, Husqvarna, MBK, Sherco, Vent, Yamaha
Niet op voorraad
06-12-2023
Gratis verzending*
Ontsteking SIP Performance by VAPE Sport voor Vespa 125 VNA, VNB, GT, GTR 1°, Super, TS 1°, 150 VBA, VBB, T4, GL, Sprint, V 1°, Super 1°
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking SIP Performance by VAPE Sport voor Vespa PK50-125, S, XL, XL2, ETS
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking SIP Performance by VAPE Sport voor Vespa PK50-125, S, XL, XL2, ETS
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking SIP Performance by VAPE Road voor Vespa 125 VN2, 150 VL, VB, ACMA
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Hoe werkt een binnenrotor
Het draaiende deel, ook wel de rotor of het vliegwiel genoemd, is voorzien van magneten aan de binnenkant. Door het draaien (roteren) van het vliegwiel ontstaat energie wat door de spoelen in de stator opgevangen wordt. Door dit signaal middels een bobine te versterken wordt er een vonk gecreëerd. Wanneer je vliegwiel versleten is dan laat het magnetische materiaal los. In deze categorie hebben we ook losse vliegwielen, het roterende gedeelte van de scooter ontsteking. Een nieuw vliegwiel is eenvoudig zelf te plaatsen, alleen is het gebruik van een vliegwieltrekker wel makkelijk om het oude vliegwiel los te halen. Op de krukas zit het vliegwiel welke om de stator(ontsteking) heen draait. Als je vliegwiel stuk is kan je hier een standaard vliegwiel kopen maar ook rotors of CDI's van een binnenrotor vind je in deze categorie.
Verschil binnenrotor en gewone ontsteking
Een binnenrotor is ontwikkeld voor race doeleinden. Het vliegwiel is over het algemeen een stuk lichter dan het vliegwiel van een originele ontsteking. Door een lichter vliegwiel te monteren wordt de reactie op het gas beter, omdat er minder energie nodig is om een lichte rotor te laten draaien. Dit kan een voordeel zijn. Soms is het ook wenselijk om juist wat meer gewicht op de krukas te hebben, er zijn daarom voor vele rotors extra platen beschikbaar waarmee je het roterende gewicht kan verhogen. Naast het verschil in vliegwiel, is er een groot verschil in de CDI / curve van de ontsteking. Zo zijn er digitale ontstekingen die een 'curve' hebben. Een curve houd in dat het ontstekingstijdstip niet bij alle toeren gelijk is. Hierdoor kan je bij lage toeren vroeger ontsteken en bij hoge toeren later ontsteken. Bij analoge binnenrotor ontstekingen is het ontstekingstijdstip niet variabel maar vast. Dit houd in dat er bij elk toerental evenveel voorontsteking is. Het ontstekingstijdstip is bij standaard ontstekingen van scooters in de meeste gevallen ook vast. Door een binnenrotor met curve te monteren kan je een hoger vermogen halen, en het gebied van vermogen vergroten. Wil je niet opvoeren maar gewoon een vervanging voor de originele ontsteking? Koop dan een standaard scooter ontsteking.