- Home
- Motor
- Ontsteking
- Ontsteking (race)
Binnenrotor ontsteking
Op zoek naar extra vermogen? Of een betere reactie op het gas? Dan is een binnenrotor ontsteking voor je scooter een uitkomst! Deze ontstekingen hebben een lichter vliegwiel en een verbeterde 'curve' waardoor prestaties toenemen. Bij een binnenrotor zijn er meestal geen extra spoelen aanwezig voor verlichting, dit dien je dus eventueel met een aparte accu te verzorgen. Voor race doeleinden heb je geen verlichting nodig! Ontdek hier ons assortiment van MVT, Malossi en Polini ontstekingen.
Selecteer je scooter
Selecteer je scooter en zie welke onderdelen er op je scooter passen
BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct met Licht voor CPI, Keeway, 1E40QMB
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct met Licht voor Yamaha DT 50, 80cc, RD 50, 80cc LC
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT Premium V1 met Licht voor Aprilia, Derbi, Gilera 2T Euro4 / Euro5
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Derbi EBE, EBS 2-Takt Euro2
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT Premium Uitvoering 2.0 met Licht voor Simson S51, S53, S70, S83, SR50, SR80, KR51/2
Op voorraad
Gratis verzending*
Rotor ElektronikOntsteking Konus 16,4mm x 11,8mm Montage Diameter ca. 90mm voor Zündapp, Tomos, Puch
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT Premium V2 met Licht voor Minarelli AM6 met 6-poligem Stator
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking EVOK Elektronik 12V 19mm Konus voor Vespa Lang frame, 50 L-N-R, PK, Primavera, ET3
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Gilera Runner, Piaggio Skipper, Hexagon, Italjet Dragster 125, 180cc 2-Takt
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Minarelli AM6 2-Takt Euro1, Euro2, Euro3
Op voorraad
Gratis verzending*
Grondplaat ontsteking SIP voor Originele Cilinder voor Vespa 50, N, L, R 1°, Special V5A2, V5B1 1°
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT Premium V2 met Licht voor Yamaha DT, MBK X-Limet AM6 2003- 12-Pole Power-Up Moric Ontsteking
Op voorraad
Gratis verzending*
Grondplaat ontsteking SIP voor Vespa 50 R, Special, SR, SS, 90, R, 100, 125, PV, ET3
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Derbi Senda D50B0 2-Takt Euro3
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct met Licht voor Derbi EBE, EBS, D50B0
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct met Licht voor Aprilia RX, SX 50 E4, Derbi Senda E4, Gilera RCR, SMT E4
Op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking Italkit Selettra analoog voor Piaggio NRG, ZIP, Aprilia SR, Gilera Runner, Derbi GP1 50cc 2-Takt LC
Op voorraad
Gratis verzending*
RennOntsteking HPI 60 Watt 71mm 310gr 90mm voor Kreidler, Florett, Zündapp, KS 50, GTS 50, C 50 Sport, CS CX Hai, ZD, Tomos A 35, APN
Op voorraad
Gratis verzending*
RennOntsteking HPI 60 Watt 12 V 71mm voor Kreidler, Hercules Prima, KTM Rixe, DKW
Op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking Polini analoog met Licht voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125 met 20mm Konus
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking Polini analoog met Licht voor Vespa 50 Special, ET3 125, Primavera 125 met 19mm Konus
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Zündung-Set BGM PRO 12V Touring elektronisch Vespa P125X/P200E (1977-1983, Modellen met Knipperlicht, Spannungsregler, zonder Accu) P125X (VNX1T), P150X (VLX1T), P200E (VSX1T)
Niet op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontstekingR&D Twins Selettra voor Malossi C-One Motorblock voor Piaggio
Niet op voorraad
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT digitaal Direct met Licht voor Minarelli AM6 met 6-poligem Stator
Niet op voorraad
10-05-2024
Gratis verzending*
BBinnenrotor ontsteking MVT Premium V2 met Licht voor Puch Maxi, Sachs Brommer
Niet op voorraad
03-05-2024
Gratis verzending*
Zündung-Set BGM PRO 12V elektronisch voor Vespa P80X, P125X, P200E, P80X, PX80E, P125X, PX125E, P150X, PX150E, P150S, P200E
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Zündung-Set BGM PRO 12V Touring elektronisch-, 1600g, voor großen Ø20/24mm Konus voor Vespa Lang frame V50, 50N, V90, PV, ET3, PK S
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Ontsteking Quick 71mm 310gr 13mm x 10mm 85mm 60 Watt voor NSU Quickly
Niet op voorraad
03-05-2024
Gratis verzending*
Ontsteking Polini analoog met Licht voor Vespa PX 125, TS 125, PX 150 Sprint Veloce, PE 200, PX 200
Niet op voorraad
Gratis verzending*
Hoe werkt een binnenrotor
Het draaiende deel, ook wel de rotor of het vliegwiel genoemd, is voorzien van magneten aan de binnenkant. Door het draaien (roteren) van het vliegwiel ontstaat energie wat door de spoelen in de stator opgevangen wordt. Door dit signaal middels een bobine te versterken wordt er een vonk gecreëerd. Wanneer je vliegwiel versleten is dan laat het magnetische materiaal los. In deze categorie hebben we ook losse vliegwielen, het roterende gedeelte van de scooter ontsteking. Een nieuw vliegwiel is eenvoudig zelf te plaatsen, alleen is het gebruik van een vliegwieltrekker wel makkelijk om het oude vliegwiel los te halen. Op de krukas zit het vliegwiel welke om de stator(ontsteking) heen draait. Als je vliegwiel stuk is kan je hier een standaard vliegwiel kopen maar ook rotors of CDI's van een binnenrotor vind je in deze categorie.
Verschil binnenrotor en gewone ontsteking
Een binnenrotor is ontwikkeld voor race doeleinden. Het vliegwiel is over het algemeen een stuk lichter dan het vliegwiel van een originele ontsteking. Door een lichter vliegwiel te monteren wordt de reactie op het gas beter, omdat er minder energie nodig is om een lichte rotor te laten draaien. Dit kan een voordeel zijn. Soms is het ook wenselijk om juist wat meer gewicht op de krukas te hebben, er zijn daarom voor vele rotors extra platen beschikbaar waarmee je het roterende gewicht kan verhogen. Naast het verschil in vliegwiel, is er een groot verschil in de CDI / curve van de ontsteking. Zo zijn er digitale ontstekingen die een 'curve' hebben. Een curve houd in dat het ontstekingstijdstip niet bij alle toeren gelijk is. Hierdoor kan je bij lage toeren vroeger ontsteken en bij hoge toeren later ontsteken. Bij analoge binnenrotor ontstekingen is het ontstekingstijdstip niet variabel maar vast. Dit houd in dat er bij elk toerental evenveel voorontsteking is. Het ontstekingstijdstip is bij standaard ontstekingen van scooters in de meeste gevallen ook vast. Door een binnenrotor met curve te monteren kan je een hoger vermogen halen, en het gebied van vermogen vergroten. Wil je niet opvoeren maar gewoon een vervanging voor de originele ontsteking? Koop dan een standaard scooter ontsteking.