Scooter overbrenging
In deze categorie vind je alle onderdelen van de overbrenging / transmissie van je scooter. Zo vind je hier een nieuwe vario, koppeling en v-snaar maar ook vertandingen en tandwielen. De delen van de overbrenging zijn gevoelig voor slijtage en daarom is het zaak o.a. de v-riem tijdig te vervangen. Inspecteer ook altijd de andere delen tijdens periodiek onderhoud.
Selecteer je scooter
Selecteer je scooter en zie welke onderdelen er op je scooter passen
KupplungsdruckPlaat Compleet met Druckbolzen voor Vespa 50, 90, 125 Primavera, ET3
Op voorraad
Bestel voor € 54,14 extra voor gratis verzending
Moer voor Vario zelfborgend + Carrosseriering voor Piaggio Maxi 125-180 2T, Leader 125-150 4T
Op voorraad
Bestel voor € 55,68 extra voor gratis verzending
Kupplungs Stalen ring BGM PRO Cosa2 Vespa Cosa2, PX (tot Bj. 1995), Position 2, met Kerbe 1,5mm (1x benötigt)
Op voorraad
Bestel voor € 55,83 extra voor gratis verzending
Reiblamelle voor Koppeling D=77mm 3,45mm d=42.35mm voor Hercules KX, MK 1, MK 2, MK 3, MK 4, K 50, SB 1, SB 2, Hercules GS 125 Motor Type 501
Op voorraad
Bestel voor € 57,68 extra voor gratis verzending
Anlaufscheibe Getriebewellen 15,1mm 21mm 0,1mm voor Zündapp Bergsteiger, Brommer M 25, Brommer M 50
Op voorraad
Bestel voor € 57,68 extra voor gratis verzending
Aandrijving NadelHuls / Bus SKF voor Zündapp KS 80, Touring, Sport, Super, Typen 530, 537, K 80 Type 540, SX 80
Op voorraad
Bestel voor € 55,48 extra voor gratis verzending
Kupplungs Scheibe 1,0mm voor Simson S 51, S 53, S 70, S 83, SR 50, SR 80, Schwalbe KR 51/2 Mokick
Op voorraad
Bestel voor € 56,58 extra voor gratis verzending
De achterpoelies van een scooter bevinden zich achter de carterkap aan de achterkant van de scooter. Wanneer je de carterkap net los hebt dan kijk je tegen het koppelingshuis aan. Haal deze los, vervolgens kun je de poelie samen met de koppeling loshalen van de as. De poelies zijn in verschillende diameters leverbaar. Wat belangrijk bij poelies is, is dat de spiebaan recht is. Een originele achterpoulie heeft een 'knik' in de spiebaan waardoor er eigenlijk altijd een verloop in toeren is. Bij poelies van bijvoorbeeld Malossi, Polini of Stage6 worden rechte spiebanen toegepast. Hierdoor kun je je scooter perfect op