- Home
- Motor
- Overbrenging
- Koppeling en poulie
Koppeling scooter
De koppeling zorgt ervoor dat het achterwiel alleen gaat draaien bij een bepaald toerental, hierdoor kan je normaal stilstaan met je scooter. Als je je scooter gaat tunen dan is het vervangen van de koppeling een must. Een originele koppeling kan vaak de krachten niet aan met als gevolg een slippende koppeling. Als de koppeling te lang slipt kan deze verbranden en eventueel ook nog schade aanrichten aan het koppelingshuis.
Selecteer je scooter
Selecteer je scooter en zie welke onderdelen er op je scooter passen
Kupplungszunge voor C 50 Sport Type 517, 529, Super 441, GTS KS 530, CS 25, 50, CX, Hai, 448, R scooters, RS scooters 561, Star 1 en 2 462, ZD, ZL, ZS, ZX, Combinette
Op voorraad
Bestel voor € 52,18 extra voor gratis verzending
Veer voor Koppeling Pränafa voor Solo Brommer 712 F Luxus en Komfort 25, Super Brommer 713 Super-Luxus 40, 725 Mini-Bike, 726 Mokick 730, 731 Sport, 732 Sport
Op voorraad
Bestel voor € 53,28 extra voor gratis verzending
Poulies Kit Naraku met Koppeling D=105mm (voor Koppelingshuis 107mm) voor Peugeot, Kymco, Honda, 139QMB, SYM
Op voorraad
Gratis verzending*
Gratis verzending*
Koppeling Polini Speed Clutch 3G For Race D=107mm voor 110/112mm Koppelingshuis voor Piaggio, Kymco, Peugeot
Op voorraad
Bestel voor € 3,48 extra voor gratis verzending
Koppeling Malossi MHR Maxi Delta Clutch 128mm voor Yamaha, MBK 125, 180cc 4-Takt
Op voorraad
Gratis verzending*
Koppelingsklok Polini voor Piaggio Ape 50, Vespa PK, Special, XL, ETS, Primavera ET3 50-125cc
Op voorraad
Bestel voor € 3,56 extra voor gratis verzending
Trekveren Malossi MHR Delta Clutch rood 2,0mm versterkt voor Kymco, Peugeot, Piaggio
Op voorraad
Bestel voor € 52,63 extra voor gratis verzending
Racekoppeling scooter
Doppler, Malossi, Polini, Metrakit en Stage6 zijn bekende koppelingsfabrikanten. Een standaard koppeling is niet verstelbaar, wil je dus zorgen dat hij later aangrijpt, en dus met een hoger toerental wegtrekt dan is het nodig de trekveren te vervangen. Deze zitten in de koppeling en zijn er meestal 2 of 3 stuks. Er zijn ook verstelbare racekoppelingen verkrijgbaar. Hiermee kan je perfect de voor-veerspanning instellen waardoor je heel precies kan bepalen met welk toerental en hoeveel slip de koppeling aan moet grijpen.