- Home
- Motor
- Overbrenging
- Koppeling en poulie
Koppeling scooter
De koppeling zorgt ervoor dat het achterwiel alleen gaat draaien bij een bepaald toerental, hierdoor kan je normaal stilstaan met je scooter. Als je je scooter gaat tunen dan is het vervangen van de koppeling een must. Een originele koppeling kan vaak de krachten niet aan met als gevolg een slippende koppeling. Als de koppeling te lang slipt kan deze verbranden en eventueel ook nog schade aanrichten aan het koppelingshuis.
Selecteer je scooter
Selecteer je scooter en zie welke onderdelen er op je scooter passen
KupplungsVeer Goebel voor Hercules, Prima Presto, Prima Pronto, Prima GT, Prima GX, Supra 4 GP, MK 2, KTM, Bora 25 50
Op voorraad
Bestel voor € 56,58 extra voor gratis verzending
3-versenelling Motor Goebel Koppeling Veer Set voor Hercules Prima GT GX Sachs 506
Op voorraad
Bestel voor € 53,28 extra voor gratis verzending
Kupplungsscheibe Goebel voor Hercules 215, 216, 217, 218, 220, 221, 222, scooters 50, MK 50, MK 50 Super 4, MK 1, MK 2, MK 3M, MK 4M, Supra 4, Prima G3, MP 2, MP 4, Hobby Rider HR 1, SB 1, SB 2, Lastboy
Op voorraad
Bestel voor € 53,28 extra voor gratis verzending
Reiblamellen Goebel Goebel 2 Stuks Diameter innen 36/30mm Diameter aussen 94mm Belagdicke 5,2mm voor Hercules, Torpedo, Panther, Miele, Rixe, Express, Anker, Wanderer, Triumph, Ardi, Victoria, Urania, Phänomen, Rabeneick
Op voorraad
Bestel voor € 44,90 extra voor gratis verzending
Kupplungslamelle Goebel voor Puch Maxi, MV, MS, VS, Florida, X 30, X 50, M 50, MS 50, VS 50, Brommer 25, Monza 4 S, Monza 4 SL
Op voorraad
Bestel voor € 57,68 extra voor gratis verzending
Reiblamellen DR 2 Stuks Belagdicke 3,35 van 3,7mm Diameter innen ca. 35,65/30mm Diameter Buiten 94mm voor Hercules, scooters 50, MK 50, MK 50 Super 4, MK 1, MK 2, MK 3M, MK 4M, Supra 4, Prima G3, MP 2, MP 4, Hobby Rider HR 1, SB 1, SB 2, Lastboy
Niet op voorraad
26-08-2024
Bestel voor € 51,76 extra voor gratis verzending
Racekoppeling scooter
Doppler, Malossi, Polini, Metrakit en Stage6 zijn bekende koppelingsfabrikanten. Een standaard koppeling is niet verstelbaar, wil je dus zorgen dat hij later aangrijpt, en dus met een hoger toerental wegtrekt dan is het nodig de trekveren te vervangen. Deze zitten in de koppeling en zijn er meestal 2 of 3 stuks. Er zijn ook verstelbare racekoppelingen verkrijgbaar. Hiermee kan je perfect de voor-veerspanning instellen waardoor je heel precies kan bepalen met welk toerental en hoeveel slip de koppeling aan moet grijpen.