- Home
- Motor
- Overbrenging
- Koppeling en poulie
Koppeling scooter
De koppeling zorgt ervoor dat het achterwiel alleen gaat draaien bij een bepaald toerental, hierdoor kan je normaal stilstaan met je scooter. Als je je scooter gaat tunen dan is het vervangen van de koppeling een must. Een originele koppeling kan vaak de krachten niet aan met als gevolg een slippende koppeling. Als de koppeling te lang slipt kan deze verbranden en eventueel ook nog schade aanrichten aan het koppelingshuis.
Selecteer je scooter
Selecteer je scooter en zie welke onderdelen er op je scooter passen
KupplungsandruckPlaat BGM Originele Vespa Lang frame V50, PV, ET3, PK S, PK XL1, Kort frame PX, Cosa, Rally, Sprint, TS125, GT125, GTR125, Super, VNA, VNB, VBA, VBB, GS150, GS160, SS180
Op voorraad
Bestel voor € 52,23 extra voor gratis verzending
Kupplungsandruckplatten-Set BGM Originele voor Vespa Kort frame, Vespa PX, Cosa, Rally, Sprint, TS125, GT125, GTR125, Super, VNA, VNB, VBA, VBB, GS150, GS160, SS180
Op voorraad
Bestel voor € 44,86 extra voor gratis verzending
Kupplungsbeläge BGM Originele Koppelingsklok 4-Scheiben Staal voor Vespa Cosa2, FL 92-, PX 95
Niet op voorraad
Bestel voor € 44,90 extra voor gratis verzending
Racekoppeling scooter
Doppler, Malossi, Polini, Metrakit en Stage6 zijn bekende koppelingsfabrikanten. Een standaard koppeling is niet verstelbaar, wil je dus zorgen dat hij later aangrijpt, en dus met een hoger toerental wegtrekt dan is het nodig de trekveren te vervangen. Deze zitten in de koppeling en zijn er meestal 2 of 3 stuks. Er zijn ook verstelbare racekoppelingen verkrijgbaar. Hiermee kan je perfect de voor-veerspanning instellen waardoor je heel precies kan bepalen met welk toerental en hoeveel slip de koppeling aan moet grijpen.