- Home
- Motor
- Overbrenging
- Koppeling en poulie
Koppeling scooter
De koppeling zorgt ervoor dat het achterwiel alleen gaat draaien bij een bepaald toerental, hierdoor kan je normaal stilstaan met je scooter. Als je je scooter gaat tunen dan is het vervangen van de koppeling een must. Een originele koppeling kan vaak de krachten niet aan met als gevolg een slippende koppeling. Als de koppeling te lang slipt kan deze verbranden en eventueel ook nog schade aanrichten aan het koppelingshuis.
Selecteer je scooter
Selecteer je scooter en zie welke onderdelen er op je scooter passen
Kupplungsbeläge BGM PRO Superstrong Racing Red voor Vespa Lang frame V50, V90, SS50, SS90, PV125, ET3, PK50, PK80, PK125 S, XL, ETS
Op voorraad
Bestel voor € 45,17 extra voor gratis verzending
Kupplungsbeläge BGM PRO voor Vespa Lang frame V50, V90, SS50, SS90, PV125, ET3, PK50, PK80, PK125
Op voorraad
Bestel voor € 49,15 extra voor gratis verzending
KupplungsVeer BGM PRO Lambretta LI, LI S, SX. TV (Serie 2-3), DL/GP weich (6,2 Windungen, K=4,7, Groen) 10 Stuks
Op voorraad
Bestel voor € 52,62 extra voor gratis verzending
Kupplungsfeder-Set BGM PRO XXL Vespa Cosa2 125, Cosa2 150, Cosa2 200, PX 125 (1995-), PX 150 (1995-), PX 200 (1995-) 8 Stuks
Niet op voorraad
Bestel voor € 53,28 extra voor gratis verzending
Spacer Koppelingsdeksel BGM PRO Vespa 125, VN1T (60001-), VN2T, Vespa 150 VL1T, VL2T, VL3T, VB1T, ACMA 150 GL (1956-1958) Ø=130x1.5mm
Niet op voorraad
Bestel voor € 43,18 extra voor gratis verzending
Kupplungsfeder-Set BGM PRO 10,5N/mm Vespa PK50 XL FL (V5N1T), PK50 HP (V5N2T), PK50 XL2 (V5X3T), PK125 N FL (VMX7T), PK125 XL2 (VMX6T) zwart 10 Stuks
Niet op voorraad
Bestel voor € 53,48 extra voor gratis verzending
Kupplungsfeder-Set BGM PRO XL Vespa Cosa2 125, Cosa2 150, Cosa2 200, PX 125 (1995-), PX 150 (1995-), PX 200 (1995-) 10 Stuks
Niet op voorraad
Bestel voor € 52,11 extra voor gratis verzending
Racekoppeling scooter
Doppler, Malossi, Polini, Metrakit en Stage6 zijn bekende koppelingsfabrikanten. Een standaard koppeling is niet verstelbaar, wil je dus zorgen dat hij later aangrijpt, en dus met een hoger toerental wegtrekt dan is het nodig de trekveren te vervangen. Deze zitten in de koppeling en zijn er meestal 2 of 3 stuks. Er zijn ook verstelbare racekoppelingen verkrijgbaar. Hiermee kan je perfect de voor-veerspanning instellen waardoor je heel precies kan bepalen met welk toerental en hoeveel slip de koppeling aan moet grijpen.